top of page

Vježbanje u trudnoći

Prije nego što krenem s hvalospjevom vježbanju u trudnoći, valja napomenuti da redovitost vježbanja ovisi o aktivnostima prije trudnoće. Ako je žena bila fizički aktivnija, preporučuje se redovitije vježbanje u trudnoći i obrnuto.


Ne možete krenuti s vježbanjem tek kad ostanete u drugom stanju. No, ako ste bili aktivni i prije, na bilo koji način - trčanje, vožnja biciklom, rolanje, fitness, teretana, plivanje, planinarenje, itd., preporučeno je nastaviti u trudnoći. Naravno, morate biti oprezniji i slušati vlastito tijelo. Zapravo, to morate uvijek, samo sada nećete moći održavati nekadašnji tempo ili neke vježbe neće uopće dolaziti u obzir, pa budite pažljivi da ne radite nagle pokrete tijelom.


Svi već znate da mi na početku ove trudnoće, pa do same polovice, nije ni padalo na pamet vježbanje jer sam dane provodila ležeći i povraćajući. Prije trudnoće bila sam dosta aktivna i zaista sam planirala ostati aktivna, međutim, dogodilo se suprotno. Pet mjeseci mirovanja, gubljenje kilograma i opća slabost tijela učinili su svoje.

Nestali su mi svi mišići. Pa je li to moguće, pitala sam se, toliko truda cijelo vrijeme da sve na tijelu nekako bude manje - više čvrsto, kad odjednom - sve nestane..?


Kad sam povratila snagu (ovdje glagol "povratiti"NAPOKON ima drugo značenje! :D) i počela se osjećati spremnom da krenem s vježbama, motivacija mi je bila nešto sasvim drugo. Nisam ni pomišljala na super izgled, utegnuto tijelo i podignutu stražnjicu. Htjela sam se samo osjećati bolje, a i smanjiti bol u leđima i išijas koji se krenuo javljati.

Rezultati su jako brzo došli, a ja sam se sve bolje osjećala.

Prije svega, krenula sam hodati, odnosno, šetati se. I to je bilo nešto što je tijelo zaboravilo, pa su me nakon polusatne šetnje znale boljeti noge i stražnjica.

Nakon toga sam radila lagane vježbe za leđa, noge, zdjelično područje i vježbala disanje.

S vremenom sam osjetila potrebu za povećanjem broja ponavljanja i brži tempo vježbanja. Najvažnije je zadržati razinu tjelesne kondicije. Krenula sam s vježbama kada se dijete već micalo i kada se trbuh počeo oblikovati, pa sam bila oprezna zbog mogućnosti pojavljivanja kontrakcija. Svaki put kad bih posumnjala na pritisak, bol ili da mi ritam izvođenja ne odgovara, zastala bih i odmorila.

Najvažnije mi je postići bolju cirkulaciju, fleksibilnost, gipkost, umanjiti bol u leđima, kukovima i preponama, poboljšati probavu, a i potrošiti višak energije jer sam već polako počela ludjeti po kući.


Uglavnom sam kombinirala kardio vježbe i vježbe snage. Trup sam pažljivo opterećivala, nisam baš osjećala da mogu. Uz ove vježbe ubacila sam i neke svoje s elastičnom trakom ili bih se "posavjetovala" s tetama na You Tubeu. I uvijek bih nagađala u kojem su tjednu trudnoće. Neke su jednostavno prerazigrane. Vi ne morate biti. To skače, to pleše, to diže noge kao da nema u trbuhu živo biće i još nekoliko kilograma dodatnog materijala :P

S druge strane, neke su znale biti predosadne da sam se pitala trebam li baš toliko biti oprezna. Mislim, pranje suđa i namještanje kreveta za to su bili planinarski podvizi.


A sada sam nabavila i fitness loptu i krenula s popularnim Kegelovim vježbama. Upute na sljedećem linku: https://www.plivazdravlje.hr/ginekologija/kegelove-vjezbe.

Pa ako vam se da, probajte i vi. :D



bottom of page